2011. szeptember 19., hétfő

Margitszigeti hajókázás

Szombaton kihasználtuk a jó időt, és délután kirándulni mentünk Pestre. A vigadó téri hajóállomáson megvettük a jegyeket és a Margit sziget körül hajókáztunk egyet egy nagyon szép sétahajóval. Megcsodáltuk a parlamentet, a várat, a szigetet. Nagyon tetszett ahogy a hullámok verték a hajót és nagyon élveztük a kirándulást. Láttuk a hajóról,hogy a Lánchíd le van zárva és pavilonok állnak rajta meg a Pesti oldalon. Így ahogy véget ért a hajóút, felsétáltunk a Duna corson a Lánchídig.

Érdekes tudományos kiállítás-féle volt a Lánchídon több pavilonban. Megnéztünk néhány vulkáni kőzetet és meghallgattuk a bácsit hogyan alakult a formájuk olyanra amilyen. Egy repülő szimulátort is láttam amint éppen egy nagyobb fiú, egy másik fiú segítségével egy rövid "repülő utat" tett. 3D-s szemüveggel megcsodálhattunk egy bolygót is, olyan volt mintha tényleg ott álltuk volna rajta. A végén pedig egy siklórepülőbe is beülhettünk. Mire sorra kerültünk én a szárny végén álló pilóta bácsik teljesen kifaggattam. Minden érdekelt, hogy a szárnyakon hogyan mozognak azok a lemezek, hogyan lehet irányítani a repülőt, felszállni meg leszállni vele. Mikor pedig beszálltam nem úgy viselkedtem mint a többi kisgyerek, hogy csak rángattam a kart, hanem pontosan tudtam hogy ha jobbra, balra le vagy fel húzom, akkor melyik lemezkék mozognak melyik szárnyon. A bácsi meg is lepődött aki ott állt mellettünk. A hídra sajnos már nem mentünk fel amit nehezményeztem is, de így is fél 8 volt már mire megindultunk Pestről és 8 órára értünk haza. És előttünk volt még a vacsora és a fürdés is. De nagyon szuper délután volt, remekül éreztük magunkat.

Móni írta...

Szuper hétvégi programban volt részetek :) Máté is fog úszni járni, most keresek neki egy olyat ami nem ütközök Anna balettjével és árban is megfelelő. Amit az oviba ajánlottak azt soknak találtam és ezért nem írattam be oda, pedig kényelmesebb lenn, mert akkor ovi idő alatt elintézik. Anna, Máté és Móni