2011. június 27., hétfő

2011 Abádszalók I.

Június 20-án indultunk, már 8 óra után nem sokkal az autóban ültünk és én egészen jól tűrtem a bő 2 órás utat. Leérve kiderült hogy a bal első kerekünkben van egy szög és ereszt, úgyhogy miután elfoglaltuk a szállást, apa meg én a néni segítségével megkerestük a gumist a faluban. Sajnos a bácsi nem sok mindent tudott csinálni a kerékkel,megragasztotta, de 1 nap alatt kiderült, hogy az nem sok mindent ér.
Mire visszaértünk anya nagyjából kipakolt, birtokba vettük a kertet, majd megettük az otthonról hozott ebédet és még Maja aludt, addig én kirakóztam, szineztem anyával, meg egyedül.

Délután Tiszafüredet fedeztük fel, vásároltunk élelmet a hétre, sétáltunk a kikötőben és megterveztük a másnapi programot.

KEDDEN a délelőtt játékkal telt az udvaron. Közben persze segítettem apának tüzet rakni a bogrács alatt és kavargatni a marhapörköltet. Aztán labdáztunk, "homokoztunk", hintáztunk Majával. Ebéd után én ismét nem aludtam. Anya most jutott erre az elhatározásra, hogy a nyári időszakra az én déli alvásomat megszünteti. Ugyanis este rendszeresen 9 óra volt mire elcsendesedtem, és zavartam Maját is aki hamarabb aludt volna. Ill. reggel az 5 és 6 óra közötti ébredésemtől jó anyám a haját hullatta. A nyaralás alatt be is vált,mert háromnegyed 9 fele kerültünk ágyba és én 2 perc alatt kidőltem. Reggel pedig 7 óra körül ébredtem.. Sokkal emberibb időpont.
MIután Maja felkelt bementünk hát Tiszafüredre és egy motoros csónakkal átvitt bennünket egy bácsi a túlsó partra, ahonnan a tanösvény indult,mely a Tiszavirág életét mutatta be. És megtudtuk,hogy a Tiszavirág nem is egy virág, hanem egy állat. A kérészeket hívják így akik csodás táncukkal ellepik a Tiszát. Sok érdekes dolog volt a táblákon amit anyával megnéztünk. A tanösvény végéhez közeledve a Göbe nevű tóhoz értünk, amit viszont beborítottak a csodálatos tavirózsák.




Csónakok is a rendelkezésünkre álltak hogy beevezhessünk a tó közepére és onnan gyönyörködjünk a szépségében. Én pedig apa mellett az evezést is kipróbálhattam.


Kikötve a partnál még tovább sétáltunk az ösvényen. Megnéztük a halászkunyhót és a régi halász kellékeket és a kilátóba is felmentünk ahonnan a Göbét lehetett belátni.

Visszafele már lassabban ment a séta, de bohóckodva és 1-1 Cerbona szelet társaságában azért eltelt és visszaértünk a kikötőbe, ahova már jött is a motoros csónak értünk.

JÓl kifáradva mentünk be Tiszafüredre ahol egy Pizzériában nagyon fini halas pizzát vacsoráztunk. Otthon pedig mindezt leöblítettük egy pohár tejcsivel. Majd fürdés, mese és alvás zárta a mozgalmas nap programját.

Nincsenek megjegyzések: