2011. január 16., vasárnap

2011-ben iskolás????

Óriási sokként érte anyát a hír... Pénteken kapott egy telefonhívást az óvodából. Móni néni kereste és elmesélte neki,hogy az idei évben hoztak egy új rendeletet, miszerint azok a gyerekek akik dec. 31-ig betöltik a 6. életévüket még az idén elkezdhetik az első osztályt! Anyának igen nagyra kerekedett a szeme és hirtelen azt se tudta mit mondjon. Ráadásnak ezt a hétvégét kapta gondolkodási időnek, hétfőre már a kész tényt kell közölnünk az óvodában,hogyan is döntöttünk..

Aztán mivel pénteken éppen papáéknál voltunk anya mindjárt elő is rukkolt Móni néni hírével. Apa először csak nevetett, úgy érezte anya túlaggódja a helyzetet, a mama kétségbe esett... anya meg gyártotta az elméleteket.
Móni és Andi néni szerint nem tudnak olyan dolgot felsorolni amiben ne teljesíteném az iskolaérettségi feltételeket... De anya szerint egy gyerek addig gyerek amíg óvodába jár, utána csak az egyre több kötelesség, feladat és nehézség következik az életben.. Aztán jöttek az érvek és ellenérvek de a nap végére anya és apa világosan eldöntötték hogy nem kezdem az idén az iskolát. Nem siettetjük hanem szépen bevárjuk hogy minden a maga medrében follyon. Az hogy rendkívül érdeklődő és tájékozott vagyok sok dologban, az hogy érdekelnek a betűk, a számok még nem jelenti azt hogy alkalmas lennék az iskolára. Délben úgy kidőlök mint a pinty. KÉpes vagyok még most is másfél-két órákat aludni, pedig a délelőtti tevékenységeim nem olyan megerőltetőek mint az iskolás gyerekeknek. És a lelkem rendkívül érzékeny.. bár ez anya szerint később sem fog változni, főleg egy év alatt nem.. de a teherbírásomnak és a személyiségemnek igen is erősödnie kell még...
Az érzékenységemre jó példa, hogy elmentünk a meglepi színházi előadásra péntek délután. Nagyon vártam és mivel fél 3kor kezdődött Pesten így nem is aludtam. Fáradt is voltam, kókadt és nem annyira jókedvű.. és a Hókirálynő c. darab félelmetes volt a számomra... 40 perc után sírva fakadtam az előadáson és kértem anyuékat hogy menjük haza... Odakint megnyugodtam de nem akartam visszamenni és megnézni végig a mesét. Hazafele száz meg egy kérdést tettem fel a mese addig látott részével kapcsolatban, de szépen kibeszéltünk mindent anyával ami aggasztott vagy félelmet okozottt nekem. Este önfeledten játszottam Lilivel és Majával még egyet mamáéknál, a kocsiban szundiztam is fél órát hazafele és éjszaka nem voltak rossz álmaim.. De igen, érzékeny vagyok...

Száz szónak is egy a vége, csak 2012-ben leszek első osztályos, ahogy anya szerint a normális!

4 megjegyzés:

sedith írta...

Szilvi, nagyon jól döntöttél, döntöttetek! Amilyen a magyar (és a román, a mienk) tanügy, 5 és fél évesen nem valók bele az első osztályosok. Pontosan úgy van, ahogy gondolod: addig gyerek a gyerek, amíg max. oviba jár, attól kezdve már beáll ő is a mókuskerékbe, amiből már egész életében nincs menekvés, jönnek a kötelezettségek és akarva-akaratlanul a pofoncsapások, a kudarcok. Persze, nem csupa negatívum az élet az iskolakezdéstől kezdve, mert rengeteg gyönyörűséget is hoz, de a gondtalanságnak kicsit vége lesz már.

Én már eldöntöttem, hogy Krisztám jó 7 és fél évesen fog iskolába menni, azaz 2013 őszén, és nagyon remélem, hogy az új tanügyi törvény itt sem vési majd kőbe a 6 éves beiratást. Bár itt nálunk a szept. 15-e szokott a válaszpont lenni, s ha véletlenül jövőben is kellene mennie, már jócskán elmúlik 6 éves addigra.

A Hókirálynőről meg inkább nem nyilatkozom. Kár, hogy nem olvastad a tavaly márciusi bejegyzésemet, ami megjelent a helyi lapban is, és amiben a Hókirálynőről írok. Biztos nem mentetek volna el. Itt találod: http://krisztaboro.blogspot.com/2010/03/babszinhaz.html

Sok puszi kicsinek-nagynak egyaránt!:)

Móni írta...

Szerintem is nagyon jól döntöttetek!!!
Anna, Máté és Móni

Lori and Ruben írta...

Nalunk is most valtoztattak a szabalyokon. Lorinak csak jovore kene kezdenie... Viszont ez nalunk nem kerdes, a gyerekek mennek, amikor menniuk kell. Vegulis mar ott vannak 1 evet az iskola epuleteben es itt csak 9-tol 3-ig tart a nagyoknak a 'munkanap'. Plusz Lorit csak akkor lehet lefektetni du., ha beteg, amugy gozerovel tombol egesz nap:) Viszont a ti erveitek teljesen megertem es helyesnek velem, hisz Kristof meg csak 5 eves lenne es Mo-on nem csak jatszani jar be a gyerek, nem ugy, mint itt...
Debi

Juditta2 írta...

Én is egyet értek Veled a döntésben. Különösen, hogy látom Hannánál micsoda követelmények vannak velük szemben. Hagyd még egy évig gyereknek, nem marad le semmiről!