2010. december 18., szombat

Havas, mézeskalácsillatú készülődés

De sok minden történt is ezen a héten, azt sem tudom hol kezdjem a mesélést.

Kedden zeneovi volt, ahol ismét jól éreztem magam. Karácsonyi dalocskákat tanultunk amit aztán lelkesen elő is adtam. Anya jött értem egyedül és elmondta,hogy ma ismét lesz a múzeumban foglalkozás, amire ha van kedvem elmehetünk. Hát naná hogy volt kedvem. Megjártuk a postát, vettünk papírzsepkendőt, és már annyi is volt az idő hogy mentünk a múzeumba. Ezúttal nem volt evés meg ivás, de volt egy néni, aki nagyon szép boszrokányos mesét mesélt és nagyon izgalmas volt az előadásmódja is. Meséltek még a boszorkányokról, a luczásról a régi karácsonyokról. És egy asztal is meg volt terítve, amire és alá, csupa olyan dolgot tettek mint régen 50-100 évvel ezelőtt karácsonykor. Izgalmas és érdekes volt. A végén a néni elővett színes papírokat és lehetett hajtogatni legyező formát amiből készítettünk karácsonyfadíszt. Nagyon tetszett, vagy 10 db-ot csináltam, a végén már anya segítsége sem kellett hozzá.

Szerdán délután dédihez mentünk Kosdra. Bent játszottunk, meg dédivel beszélgettünk, kellemesen telt a délután. Ettünk körtét, mandarint.

Csütörtökön volt a karácsonyozás az oviba. Már délelőtt ünneplőbe mentünk. Ott várt a szépen feldíszített fenyőfa.




Vittem az ovónéniknek ajándékot, amit mama készített szalma fenyődíszeket. Nagyon tetszett nekik. Az ovónénik egy aranyos karácsonyi bábjátékkal készültek nekünk, amit a kiscsoportban hallgattunk meg. És mire visszaértünk a mi csoportunkba, addigra ott járt a Jézuska,mert a fa alatt ajándékok voltak. Kaptunk sok új játékot. Ebédre fini halacska volt és alvás után jöttek a szülők,hogy együtt folytassuk a kézműveskedést meg a játékot. Mivel sajnos a héten Maja kötőhártyagyulladással szenvedett így ő nem jöhetett. Én pedig apát szerettem volna, így az idei karácsonyon apával kettesben vettünk részt. Jól éreztük magunkat.








Pénteken itthon maradtam. Már mikor csütörtökön hazajöttünk akkor is fájlaltam a fejem és a torkom, és péntek reggel is. Plusz -10 fokra meg hóra ébredtünk, úgyhogy anyának sem sok kedve volt kimozdulni. Főleg mert tudta hogy délután úgy is meg fog fagyni (sajnos temetésre kellet mennem.. :( ) Úgyhogy itthon tettünk-vettünk marakodtunk,mert Maja nagyon rossz passzban volt. Folyton bántott! Aztán alvás időben átjött Anikó, ő olvasott nekem mesét és úgy aludtam el hogy ő vigyázott rám,mert anyának szomorú kötelességét kellett teljesítenie. Apa 2kor jött, kicsit hamarabb mint szokott és felváltotta Anikót. Anya meg már bevásárolva érkezett haza 4kor.
De ekkor még nem ért véget a nap, ugyanis elárulta hogy a hűtőben vár a bekevert mézestészta, úgyhogy mézeskalács sütésbe kezdtünk..
Mama vásárolt új formákat, templomot, kiscsizmát, kitárt szárnyú angyalkát meg barikát és olyanokat sütöttünk most.






Ma pedig reggel arra keltünk hogy szakad a hó!!! A héten többször is esett, de ennyi és ennyi ideig még nem.. Így aztán fél 10kor felkerekedünk apával. Elmentünk a postaparkba, aztán a márc. 15 térre, ahol még rendezvények is voltak. Van felállítva élő betlehem szamárra, báránnyal.. és a színpadon ment a zene és néptáncosok táncoltak, aztán meg a kedvencem a Sajtkukac együttes. Jól elfáradva értünk haza 11kor.. én meg még dühös is voltam mert apa nem hagyta hogy egyem a havat... :S Na vajon mitől is fáj a torkom??? Anya is dühös volt nagyon miatta...






Hazaérve anya éppen a beiglit tekergette, reméljük holnap az is kiderül hogy finire sikerült-e. :D Játszottunk még egy kicsit, aztán megebédeltünk, ettünk a mikuláscsokikból és aludni tértünk. A délután nagy részét apa nélkül hárman töltjük majd,mert apa céges buliba megy ma este.
Holnap pedig jön a nagy nap.. Már 1 hete fát akarok venni, így holnap délelőtt megindulunk és megvesszük az idei évi karácsonyfánkat, közösen, mint minden évben szoktuk.

2 megjegyzés:

Bea írta...

Nahát neked is szuper heted volt.Kár hogy nálunk a karis ünnepségre nem mehettek be a szülők.
A torkodnak gyógyulást.
Bencikusék

Móni írta...

Nálatok is van program bőven. Sütés és favásárlás, most nálunk is ez van porondon, bár mi még nem találtuk meg a fenyőfánkat, mert eddig semmi nem tetszett :(
Anna, Máté és Móni