2010. augusztus 19., csütörtök

NOSZVAJ 2010

AUGUSZTUS 13-14. NOSZVAJ,EGER ÉS DEMJÉN


Egész héten vártam már az indulás napját. Már kezdtem érteni mit jelent az hogy nyaralni megyünk. Azt is megértettem,hogy nem kell ahhoz eladni a házunkat, hogy 5 éjszakát máshol töltsünk, de izgatottan vártam az utazás napját. Pénteken reggel hamar indultunk és viszonylag nyugisan telt az út. Érkezés és kirámolás után megettük az ebédet, amikor is életemben első alkalommal hisztiztem azért,mert a lencsefőzelékből még egy tányérral szerettem volna enni, de nem volt (anya azért feláldozta magát és a fél adag főzelékjét nekem adta, helyette ő evett fasírtot kenyérrel). Még pedig Maja aludt, mi apával elindultunk felderíteni a falut. Legelső célunk valami tejlelőhely keresése volt. Meg is találtuk hamar a tőlünk 2 házzal lejjebb lévő bácsit, akinek 4 nagy tehene és 5 bocija volt. Tőle vettük minden alkalommal a tejecskét. Az utolsó előtti este pedig meg is nézhettem a teheneket és a bocikat is. Az egyik akkora volt mint Maja (20 hónapos) és olyan nagy volt már mint az anyukája. A másik 4 boci viszont még kicsi volt. Nagyon tetszettek nekem és megköszöntem a bácsinak szépen hogy megnézhettem őket.







Amikor Maja felébredt és meguzsiztunk már mentünk is vissza Egerbe. Bár lógott az eső lába, meg dörgött, de eldöntöttük hogy megnézzük az egri várat. A belső udvarban sétáltunk, felmásztunk a várfalra. Kipróbáltuk a játszótéren a fa hintókat és lovacskákat. Az ágyúk nagyon tetszettek nekem. Apa egész történelem előadást tartott a számomra,mert tudni szerettem volna, hogy hogyan lőttek vele, hol gyújtották meg, hol a gomb amit megnyomtak ahhoz hogy a golyó kirepüljön (:)) és hogy hogyan vitték egyik helyről a másikra.







Apa Gárdonyi Géza bácsi sírjánál is lefotózott, anya pedig próbálta elmagyarázni hogy ki is volt ő.
Bementünk a játékkiállításra, ami a vár alatt 2 teremben volt. Nagyon érdekes játékokat láttunk ott, ezeknek nagy részével apa és anya gyerekként játszottak még. Sőt a moszkvicsot hamar fel is ismertem, amivel keresztapu jóvoltából már nekem is volt alkalmam játszani. Nagyon tetszettek a fa és fém vonatok, autók, különböző járművek, a perselyek és felismertem Böbe babát is az egyik kedvenc diafilmemről.
Mikor a föld alól feljöttünk szomorúan vettem tudomásul,hogy közben volt egy nagy zápor, ami az árusokat elkergette, akiket szerettem volna megnézni. Egy árus viszont maradt, aki a számomra legkedvesebb számszeríjjat árulta. Ki is próbálhattam és a végén apa vett is nekem egyet. Három kis vessző is van hozzá, aminek a végén gumiból készült a nyílhegy. Rettentően boldog voltam és a nyaralás alatt sokat játszottam vele - természetesen apa felügyelete mellett - kint a noszvaji udvaron.
Hazafel úgy indultunk - mármint a szállásra - hogy a tescoba mentünk először. Beszereztük az elemózsiát a vacsorához és a másnapi reggelihez és vacsihoz is.
Szombaton reggel már 9 óra előtt az autóban ültünk és felmentünk Síkfőkútra, ami Noszvajtól pár percre volt. Még élet nem nagyon volt, vizibiciklizni sem lehetett, így a tavat megnéztük aztán bementünk Egerbe újra. Sétáltunk a sétálóutcában a vár alatt, megnéztük a hídról a megduzzadt patakot, ami az előző éjszakai hatalmas eső miatt rengeteg sarat is vitt magával. Sétáltunk a Dobó-téren és megnéztük a Dottit, a gumi kerekű kisvonatot. Megbeszéltük apáékkal hogy másnap elmegyünk vele a Szépasszony völgyébe.



Majd visszamentünk Noszvajra ebédelni és pihenni egyet,mert délutánra anyáék egy strandolós programot találtak ki.
Demjénbe mentünk el, ahol csak néhány éve építették a hegy oldalába az aquaparkot. A fák még nem nőttek meg akkorára hogy árnyékot is adjanak, de igazából a nap is sokszor elbújt, hiába volt fülledt, meleg, így nem volt szükségünk az árnyékukra.
Megérkezvén befaltuk a sok görögdinnyét amit anya okosan dobozba csomagolt. Aztán 1-1 pogácsa után már mentünk is felderíteni a strandot.
A víz nagyon kellemes volt, a medencék különböző mélységűek, így mindegyiket kipróbáltuk és sokba le is ért a lábam. Volt egy medence amelynek. a sóhegy oldalába vájt két barlangba is befolyt a vize és lehetett benne úszkálni. Hatalmasat hancúroztunk ott Majával és nagyon élveztük az egész strandot. Jókat csúszdáztam, úszkáltam.








Vacsira fini lángost ettünk a starndon és a szálláson már csak 1-1 pohár tejecskét kívántunk. Este pedig, a déli alvás ellenére, nem kellett engem sem altatgatni, nagyon hamar kidőltem a fáradtságtól Majával a közös szobánkban.

Nincsenek megjegyzések: