2010. április 25., vasárnap

Vastúttörténeti Park

És hát a napunk sem akárhogyan indult, meg az utunk sem akármilyen volt. REggel Maját kivittük mamáékhoz,mert nem akartuk kitenni annak a szenvedésnek,hogy nem tudja a két jól megérdemelt alvását az ágyikójában eltölteni.
Utána pedig bemetünk autóval a Váci úti Tescoig, ahol el is búcsúztunk a kocsitól és metróra szálltunk... :o Teljesen ki voltam akadva ahogy anyáék közölték,hogy megyünk a föld alá.. MOndtam, nekik, "na ne vicceskedjetek, oda ahol a vakond lakik???" Ők meg csak váltig állították hogy oda megyünk.. és tényleg.. :) Felültünk a metróra és elmentünk vele egészen a Nyugati-pályaudvarig.. Hazafele azért elárultam anyának,hogy nem akarok többet metróra ülni mert nagyon zajos... :p Bár még rajta utaztunk mindent tudni akartam, melyik ajtó fog kinyílni, a bácsi tudja-e aki vezeti,hogy mi hova megyünk, hol a gomb amit apa megnyom ha le akarunk szállni?? Szóval csupa fontos kérdés.. :) És a mozgólépcsőhöz is volt szerencsénk felfele menet.. A West Endbe is beugrottunk egy rövid időre,mert a Burger King-ben anyáék vettek krumplit meg hamburget az útra reggeli gyanánt.
Utána pedig felültünk az Esztergomi vonatra, ami elvitt bennünket a Vasúttörténeti parkig. Ez sokkal csendesebb és lassabb volt mint a metró, ezt mamának is elmeséltem. És milyen tiszta!! Mert egy új vonattal utaztunk.
A parkba sok ember érkezett ezzel a vonattal, így ki kellett várni a sorunkat még meg tuddtuk venni a jegyeket, aztán viszont nem tudtam hova szaladjak. A fordítókorong előtt felállított vonatok mindegyikének nyitva volt a fülkéje és fel lehetett mászni, be lehetett nézni..







Mivel Mozdony Matiné volt aznap a parkban, így jó sok ember volt, de sok program is.. A fordítókorongra fel lehetett menni és velünk együtt megfordult, megmutatta,hogy fordítja meg a vonatokat.. Na azt inkább lentről néztem, apa volt a bátor jelentkező aki felment és kipróbálta..



Aztán volt 2 mozdony ami működött is, a bácsi benne pakolta a szenet a kazánba és fütyült meg pöfögött és fújta a füstöt..




Az étkezőkocsiba fel is mentünk hogy megnézzük milyen is belülről, de mivel egy kávézó volt berendezve benne, így nem sokat tartózkodtunk ott.. Aztán déltől megnéztük ahogy 4 vonatot is felhúztak a fordítókorongra és megforgatták őket. Az az egy ami meg ott pöfékelt, magától gurult rá és gurult le róla. Végig apa nyakában ülve figyeltem az eseményeket és nagyon tetszett...



Aztán bementünk egy nagy teremben is, ahol a vonatok pihenni szoktak és ott volt néhány dolog amit ki lehetett próbálni. Készítettem egy tárcsát is, amivel irányítani szokták a vonatokat,hogy éppen indulhatnak, vagy meg kell állniuk..

fotózkodtunk is anyával.. megnéztünk még egy kocsit belűről.


Utána tovább sétáltunk a parkba. Az egyik épületben mozdony terepasztal kiállítás volt, és a legtöbb terepasztal működött is, nagyon tetszettek..
A kerti kisvasút volt a csúcs nálam. Nem érdekelt a kígyózó sor sem, ki akartam próbálni. Bár egyedül nem mertem, anya is felült velem... De állítólag neki halálfélelme volt.. én élveztem..

Aztán még a játszóteret is kipróbáltuk. Mászókáztam, hintáztam, favonatoztam egyet. KÖzbe persze elfogyott a hazai ebéd, a mézespuszedli, és vettünk gumicukrot is.
Aztán nyakunkba vettük a várost és megkerestük a 30as busz megállóját, ami nem is volt olyan messze, és egészen az Újpesti megállóig mentünk vele. Onnan pedig sétáltunk vissza a Váci úti Tescoig. Ezt már nem élveztem annyira mert hát fél 4 volt, és a nap is sütött. Rendes nyári időjárás volt, én meg elfáradtam, valjuk be hősiesen... :)
Hazafele szunyáltam is az autóban és 5 órakor anya úgy béresztett már fel mamáéknál,mert az udvarban a zaj sem zavart, én durmoltam tovább.. Egy kicsit még játszottunk, elmeséltem miket láttam, aztán pedig indultunk haza. Gyors fürdés, és vacsi után nem kellett altatni, de érdekes mód Maját meg anyát sem. :)

2 megjegyzés:

Izabella:-Szabina es Julia írta...

Hat ez pont neked valo program volt azt hiszem edes vagy a kepeken,vaganyak a kepek nagyon.Jo sok mokaban lehetett itt reszed.Szuper napod lehetett a kepek alapjan.puszika

Lori and Ruben írta...

Wow, ez tok jo helynek nez ki, mi meg nem is jartunk arra! Es milyen szep idotok volt.
Lori es Ruben