2009. november 16., hétfő

Disznótoros szép jónapot!




Tegnap megesett az idei disznótor.. és hát meg kell valjam, anya igen nehezen ráncigált be az udvarról, így eldöntötték,hogy jövőre kapok gumicsizmát meg munkásruhát és mehetek én is segédkezni. Mert nagy lelkesen szedtem volna le a szalonnáról a bőrt.. Meg érdekelt minden.


Apa korá reggel már kiment keresztapuval meg Zoli bácsival. Mi 8ra értünk ki anyával és Anikóval. Addigra már a busi le volt szúrva és teljesen meg is volt "mosdatva". Apa nagyon örült,mert azért dolgozott olyan "lassan",hogy még láthassam egészben a busikát. Így megnézhettem amikor levágták a fejét és felhúzták.. :s Hát anya hátat fordított, de én lelkesen néztem és mondtam,hogy folyik a vére... :s


Aztán még azt is megnézte,hogy feldarabolják. Ekkor már Lili is ott volt, ő is kint maradt, csak anya ment be Majával. Utána azért csak becsalogattak azzal az ígérette,hogy ha Maja aludni fog akkor kimehetek újra. Sajnos az esős napok miatt tiszta sár meg víz volt minden... :s Pedig csodás napos időnk volt egész nap, vagy 15f ok is lehetett.. Mondjuk ez disznóvágásra nem a legideálisabb idő, de mi örültünk neki,hogy nem fázunk.


Bent játszottunk, Anikó is csatlakozott,meg Maja is.


Aztán fél 10kor Maja aludni ment mi pedig ismét az udvarra. Akkor már darabolták a szalonnát, amiben kicsit segítettem apának. Leszedni a bőrt a szalonnáról. Lelkesen belekukucskáltam a darálóba felülről és néztem ahogy Zoli bácsi darálja a szalámiba való darálthúst. Voltunk az utcán is sétálni Anikóval meg hintáztunk a hajóhintával. Ültettem virágót és kissé sáros lettem. :D


Aztán mindenki megéhezett, Maja felébredt, és mentünk be. Mivel mi 9 körül reggeliztünk, így csak a felnőttek ebédeltek, mi csak később. Ízlett a sülthús, de hájas süti amit a dédi sütött, az jobban csúszott délután. :D


Anya ügyesen hármunkat, 3 külön szobába szálásolta el alvás ügyileg. Én aludtam el leghamarabb, de még egy órát se sikerült szonyálni. Este ki is dőltem, amint leért a fejem. Maja és Lili pedig 3 órakor ébredt. Ekkorra már a felnőttek készen is voltak kint a dolgok javával, és a husi is beugrott a fagyasztóba. Mikor este mentünk haza csak a hurka-kunkorik feküdtek már az asztalon,meg disznósajt a prés alatt. De azt meg kellett néznem. A délután hátra lévő része azzal telt, hogy apa és keresztapu meg papa is csatlakoztak hozzánk gyerekekhez és játszottunk. Mama is jött néha kicsit, és dédi is ott volt. Anyáék beszélgettek. Anya meg is jegyezte, hogy egész csendesen és nyugiba telt el a délután. Volt duzzogás, sírás, nyafogás.. mert hát még mindig nem tökéletesen működik,hogy megbeszéljük a dolgokat. Részemről könnyebb mindjárt sírva fakadni, Lili részéről meg puffaszkodni. Azt mondta mama,hogy tisztára mintha anyát meg keresztanyut látná ilyenkor... :D


Hazaérve kaptam még vacsit, aztán a szokásos teendők után aludtunk is..




Ma reggel viszont már nem sokkal 6 után kukorékoltam.. Anya boldog volt,mert ő még aludt volna, főleg hogy apa vitt reggel oviba...

3 megjegyzés:

Izabella:-Szabina es Julia írta...

Hat jo kis mozgalmas napod volt am, es milyen ugyesen segitettel a disznovagason ugyes vagy es bator hogy vegignezted.Nagyon nagy elmeny lehetett neked nezni biztosan.Klasz hogy az utcan setaltal,hintaztal es meg viragot is ultettel.Nagyon edesek vagytok a kepeken.Elhiszem hogy nagyon elfaradtl hisz segitettel sokat.Es jo otlet jovore venni neked csizmat es munkas ruhat akkor leszel igazi segitseg.puszika Szabina

Lori and Ruben írta...

Erdekes napod lehetett! De ha igy elvezed, akkor tenyleg jo otlet bevonni jovore:)
Lori es Ruben

Gabi írta...

Húú,de izgalmas lehet egy ilyen disznóvágás!:)
Szkokán fiúk