2009. augusztus 22., szombat

Párkány - Esztergom - Visegrád

(képekkel utólag fogunk szolgálni)

Kihasználva az alkalmat, hogy tavaly Münchenben jártunk és ebből az okból még az idei nyáron is rendelkezem útlevéllel, ismét Esztergomba vettük az irányt reggel, Letkésen keresztül, a Mária Valéria hídon át.

Reggel ébredés, reggeli, pakolás után vettünk még zsemlét meg kiflit és elindultunk Kosdra Majával. Ott letettük őt maminak és már indultunk is tovább. Nem volt szép idő, borongós volt az ég, de nem esett így nekivágtunk.

Átérve Szlovákiába megáltunk a főtérnél, a Bazilikával szemben. Megcsodáltuk a kilátást, fényképezkedtünk,megnéztük a hidet, a nagy hajókat a Dunán. Aztán sétáltunk egyet a sétáló utcában, felmásztam az üresen árválkodó szimbapdra,megnéztem a 2 vízesést és majdnem a lábam is toccsant,mert a két vízesést egy kis patakocska kötötte össze.. De anya gyorsabb volt. :) Aztán visszasétáltunk az autóhoz. Anyáék tízóraiztak, én úgy belaktam reggel, hogy még nem voltam éhes. Sajnos ekkor kezdett el szemeregni az eső. Ami végig kitartó volt még Esztergomban voltunk. Folyamatosan szemetelt. De a mi kedvünket nem vette el, nem is törődtünk vele. Főleg hogy most unásig mászkálthattam a zsiráfos esernyőmmel, és biztosra vesszük, hogy az esztergomi bazilika pompájával vetekedtem. Ugyanis minden 3. szembejövő járókelő rajtam mosolygott, és minden 4. fotómasinával rendelkező le is fényképezett. :) Esőkabát és egy zsiráffejes gomba alól kikandikáló Kristóf a két felnőtt között. Mert hát az esernyőt 2 kézzel kellett fognom, eggyel folyton el akart dőlni. :) Anya szerint meg is untam egy időre. :)

Szóval elsétáltunk a múzeumhoz. Megnéztük az emeleti kiállítást, a volt templom maradványait, aztán a királyok képeit és a pénzérméket is. Majd bementünk a mini panoptikumba is, ahol a királyok viaszfigurái (mellszobrok) voltak megtalálhatóak. Azokat is megnéztük. Anyával sokat beszélgettem és elég sok mindent meg is értettem. De az persze nem fért a fejembe, hogy a sok cserépedény darabka miért is van ott, és hogy mit jelent az hogy nagyon-nagyon régen használták. De anya elég kitartóan és ügyesen magyarázott,mert voltak dolgok amiket megértettem. A királyokat is végignéztük és anya elmondta hogy hívták őket. Megcsodáltuk a koronát is.

Aztán visszamentük a kocsihoz,mert addigra én is megéheztem. Ebéd után pedig elindultunk,hogy megnézzük a bazilikát is belőlrül. De megláttam a kisvonatot, és miután apa megtudta,hogy hamarosan indul és kb. 1 órás az út, így csak felsétáltunk a bazilikához, fotózkodtunk kicsit, és visszamentük a kisvonathoz. Azzal bejártuk Esztergom egy részét, átmentünk vele a Mária Valéria hídon újra párkányba. Ott is kicsit vonatoztunk, majd vissza. És ez alatt végig szitált az eső, de kit zavart. :) Visszaérve a bazilika elé megkérdeztük a vezető bácsit melyik cukrászdát ajánlja, és én megköszöntem a bácsinak hogy vonatozhattunk. Teljesen magamtól jutott eszembe, anya szerint olyan édes voltam. Elsétáltunk a cukrászdába, ahol én egy pisztácia fagyit kértem, anyáék ettek sütikét, amit persze én is mind megkóstoltam. Ittak fini kávécskát is. Degeszre ettük magunkat úgy indultunktunk vissza az autóhoz.
Visszaérve már 3 óra is elmúlt. Csemegéztünk egy kevés gyümölcsöt és elindultunk visszafele, de ezúttal Visegrád irányába. Én persze hamar el is aludtam a vásárfiámmal, amit anya vett a parkolóban. Kaptam egy kis macikát, aminek a pulcsikájára a KRISTÓF név volt hímezve. :) És mivel MAJA nevű maci nem volt így a tesónak vettünk egy HUGI feliratú macikát. :)

Mikor megérkeztünk Visegrádon a bobpályához még akkor is aludtam. Így egy 40 percet sikerült szunyálnom. Anyék még csemegéztek a gyümiből, közben én is felébredtem és szőlőt ettem. Aztán megindultunk, hogy megnézzük a bobozókat. Nagyon tetszett a dolog, anya elmagyarázta hogy működik az egész, hogy nem lehet menet közben kiszálni, de én szerettem volna kipróbálni apával. Félútig nem is volt gond, de aztán egy lejtősebb rész jött ahol felgyorsult a bob és onnantól sírtam még meg nem állt. Hát annyira nem tetszett a dolog. De aztán felfedeztem a játszóteret. Csúszdáztam, mászókáztam, libikókáztam apával és egy kisfiúval is és nagyon jó volt, azt élveztem. Még apa is felmászott velem a köteles mászóka tetejére. :)
Aztán mivel majdnem 5 óra volt megindultunk hazafele,mert ezen a vonalon kb. 1 órára voltunk mamáéktól.
6 órára meg is érkeztünk. Maját összeszedtük, kicsit beszélgettünk, anya pakolt dolgokat és indultunk is haza.

Nagy fantasztikus nap volt,remekül éreztem magam. Hazaérve pedig főtt kukoricát vacsiztam amit a mamáéktól hoztunk. :)

3 megjegyzés:

Lori and Ruben írta...

Sziasztok!
Visszatertunk, bar meg a netet nem tudom annyira birtokba venni, mint szeretnem:)
Tok jo volt, hogy osszefutottunk, bar rovidre sikeredett.
Es micsoda programban volt reszetek!!! Jo dolog lehet neha leadni a kicsit es ismet egy gyerekeskent tolteni a napot.
Debi, Lori es Ruben

Bea írta...

Huha nahát milyen szuper kis napotok volt.Nem értem miért nem tetszett a bob,mert én imádom.
Várjuk a képeket.
Bencikusék

Móni írta...

Jó kis programokban volt részed. Vajon mitől lehet a bepisilés? Sajnos néha-néha a Máté is disznó módon eszik és olyankor Anya is ki van, hogy egy 4 éves gyerköc hogy tud igy enni??????
Anna és Máté