2010. december 2., csütörtök

Fogmanó



Segítettem Majának a masnit leszedni a csomagjáról.

Lilivel játszottunk tegnap délután. Apa volt a főfelügyelő,mert anya és keresztanyu külön utakon jártak.


Már egy hete történt hogy anyának újságoltam és mutattam, mozog az egyik alsó első fogacskám. Anya szegény még szörnyülködött is egy sor, hogy jézus, ez nem túl korai még???? De hát ez van.. Tegnap pedig az történt, az oviban,hogy az udvarról befele jövet - ahol mellesleg esett a hó és remeket játszottunk, hócsatáztunk odakint, így kellően fel voltunk pörögve - vetkőség közben köhögnöm kellett és a kezem úgy kesztyűstől tettem a szám elé.. A fogacska beleakadt a kesztyűbe és kirántottam vele. Csak álltam ott - Andi néni bevallása szerint - a fog a földön, a kezem a szám előtt és kétségbeesve néztem. Még a vérem is kifröccsent, kicsit a pulcsim és a kabim is olyan lett.. De aztán a dadus néni és az ovó néni segítettek és a fogacskát becsomagltuk egy papírzsebkendőben.

Hazafele - mert ma csak anya jött értem, ugyanis a szépséges hóesés ronda esőbe váltott és latyak lett mindnehol 1 óra alatt még mi aludtunk - beugrottunk egy gumicsizmáért nekem, amit anya délelőtt talált, de fel kellett próbálni a lábamra. Utána jöttünk haza ahol már várt Lili bennünket. Gyorsan meg is mutattam a fogam mindnekinek. Lefekvés előtt pedig apával meg is mostuk és egy tiszta zsepibe tettük.. Ezek után történt, hogy reggel ismét korán keltem így még apa itthon volt. Így elmesélhette nekem,hogy tegnap, még ő tv-t nézett megjelent egy manó, aki el akarta vinni a fogamat.. Ő volt a FOGMANÓ. Apa nem engedte neki - ennél a résznél majdnem sírva is fakadtam, bár mondtam hogy nem baj ha elvitte, de görbült a szám - és a Manó így hagyott itt egy macis tartót, amibe majd a fogacskáimat gyűjthetem ha nem akarom hogy elvigye őket.. :) Nagy volt a boldogság, még Majának is megmutattam mikor felébred. Aztán pedig a reggeli és átöltözés után az ajándékainkat is magunkhoz vettük az ádventi kalendárium második zsebéből. Tegnap egy autós könyvjelzőt találtam a zsebbe szúrva, ma pedig egy szivecskés radír volt benne, rajta egy zebrával.
A héten pedig történt még egy szuper dolog. Egyrészt kedden voltam oviban és aznap van a Zeneovi, amit nagyon szeretek. A karácsonyi dalt szinte kivülről fújtam mikor kijöttem az ajtón. :D Utána pedig leadtuk Maját apának és mentünk a Múzeumba, ahol Múzeumi délután volt gyerekeknek. Ott volt a Sajtkukac együttes. Énekeltek, gitároztak nekünk. A múzeumpedagógus néni elmesélte Csipkerózsika történetét, közben pedig megmutatta a guzsalyt, a rokkát, az orsót és a fésűt amivel a lent fésülték. A végén meg is lehetett őket fogni. Volt dió, alma, pattogatott kukorica és sütőtök is.. :d Nagyon kellemes volt, jól éreztem magam nagyon. 14-én lesz legközelebb, amikor is mézeskalácsot fogunk sütni. Remélem azon is részt tudok majd venni!

1 megjegyzés:

Móni írta...

Az Ádventi kszorútok, nagyon ötletes és SZÉP!!! A fogacskán én is meglepődtem, mert azt hittem az csak majd sulis korban esik ki :( Tvedtem és tanultam is egyben :) A múzeumos program nagyon jó lehetett és a mézeskalács sütés is biztosan jó lesz.
Anna és Máté