2009. december 25., péntek

24-e, Karácsony első ünnepe



Lerajzoltam apának hogy állítsa be a fenyőfa talpat. Mert nem értette,hogy mit magyarázok, milyen csavarok kellenének, amikkel állítnai lehetne.. Délután még aludtunk ment el apa keresztanyuékhoz hogy befaragja a fenyőfát a talpba. Aztán mikor már mindenki fent volt, akkor hozta haza és beállítottuk a helyére. Ki is kötöttük jó erős, halász damillal, hogy nehogy valaki magára rántsa. DE rám többször kellett ám szólni,mint Majára. Ő abból hogy szúr a tüske és anya meg is mutatta neki, na meg nekem is, megértette,hogy nem szabad hozzá nyúlnia. Én azért matatttam rajta keveset.. :)


Előkarácsonyi sütizés. :) Megkóstoltuk az elkészült sütiket is uzsonna után, meg vacsora után is.


Ez a kép pedig már 24én készült. Reggelről játszottunk, anya előkészített mindent, apa is segédkezett neki. Aztán mikor Maja aludni ment hozzákezdtünk a fát feldíszíteni. Nem bírtam magammal, annyira izgatott voltam.. anya már megtanult 10ig számolni,hogy ne folyton veszekedjen,mert hát amit mondott én sose csináltam, csak amit én akartam és amit kitaláltam... De apával feltettük a két füzért a fára aztán szépen lassan felkerültek a bronz színű szaloncukor-batyuk, a mézeskalács, a szalmadíszek, a cserépdíszek és a végén a 10 szalmagyertya is. A csúcsdísz szép, de én megkérdeztem anyát,hogy miért nem csillag van a fánk tetején. Megígérte,hogy jövőre kérünk a mamától egy szép szalmacsillagot rá. Már Maja is felkelt mire elkészültünk, és közben anya a halászlét is megcsinálta. Először Maja ebédelt, aztán mi is. Naggyon fini volt a halászlé, rengeteget megettem belőle. Aztán persze sütiztünk is. MÉg egy kis hancúr és utána megpróbáltunk elaludni. Majának gyorsabban ment.



Reggel már a fa az asztalon állt. Ez a kép még délelőtt a díszítés előtt készült.


Aztán ébredés után szép ruhába öltöztünk minannyian és bár először uzsizni kellett mert hugit szólította a pocakja, de aztán az időközben fa alá "vándorolt" ajándékokat kezdhettük bontogatni. Apa a csengettyűt is levette a falról és megcsengethettem én és Maja is. De idén már pontosan tudtam,hogy ezek a csomagok eddig a szekrény tetején voltak és onnan kerültek le. De anya azt állította hogy nem ő rakta oda.. Erre szőttem magamnak egy álommesét, miszerint még én és apa és Maja is aludtunk, anya pedig a gép előtt ült és zenét hallagatott a fülhallgatóval, addig a Jézuska belopódzott és mindent a fa alá rakott.. :) Anyáék mosolyogtak, és azt mondták, lehet hogy így volt. Nekem nagyon tetszett az ötlet így ebben maradtunk. :)


Megszólaltattuk a csengettyűt az ajándékbontás előtt.

A csomagok rejtettek egy lego markolóautót, 2 Micimackós mesekönyvet (az egyiket éppen apa olvassa most nekem), egy frankó kesztyűt és 3 pár meleg zoknit, egy távirányítós helikoptert amire nagyon vágytam, és egy fordítóelemet a vasuti pályámhoz.



Itt a helikopteremet bontom éppen...






Megnéztük, sőt ki is próbáltuk apa ajándékát. Mert azért végül ők is átadták egymásnak a 2 nagy dobozt. Apa a vágyott fúrókalapácsát kapta és egy fankó inget. Anya egy nagy teflonlábast és egy nagyon szép cd-t. :)



Anya aztán megpróbálta megmutatnini,hogy hogyan is lehet a helikopterrel bent a lakásban is játszani. Mindannyian kipróbáltuk, nagyon teteszett Majának is. Tátott szájjal leste ahogy fel és le száll.


Aztán még vacsi előtt csillagszóróztunk is.A "hullócsillag" nagyon tetszett nekem. Meg is fogtam a kezemben.



És a családi kép. Anya rájött hogyan lehet időzíteni a fényképezőgépet és készült végre egy családi kép a mi fánk előtt.. Az elmúlt években erre nem volt alkalom,mert nem voltak nálunk vendégek karácsonykor.



Vacsi közben is fotózott anya. Fini rántotthalat, burgonyát és tartármártást ettünk .Most is degeszre ettem magamat. Ez is finom lett.
Este pedig anyáéknak még egy meglepetése volt. Maja ment fel fürdeni úgy ahogy minden este szoktunk, de én vacsi után itt lent zuhanyoztam egyet gyorsan, aztán pedig a kanapén elhelyezkedve a Táncoló talpak c. mesét kezdtem nézni. Az eleje nagyon tetszett de úgy 40 perc után unalmasnak találtam már, elkezdtem mással foglalkozni. De apa rájött hogy a másik adón meg a Shrek megy, így azt néztük onnantól végig.. Nagyon tetszett ez is. :) Fél 10 volt mire elaludtam boldogan. Reggel 5 óra előtt egyszer fent voltam,kerestem a kutyámat, de aztán visszaaludtam és fél 8kor úgy ébresztett apa bennünket.

2 megjegyzés:

Izabella:-Szabina es Julia írta...

Gyonyoru es klassz ajandekok,csodalatos a csaladi foto annyira edesek vagytok.Hu mennyi erdekes jatekot kaptal.Elhiszem hogy elvezitek a helikoptert ahogy repul ide-oda,hat te nagyon ugyes vagy hogy anyaek hagytak hogy te is disszitsed a fat.puszika

Névtelen írta...

Az Igen, talan igy